اگر چند روز قبل از سال ۹۴ به سرعت گیر های دیواندره توجه کرده باشید این سرعت گیرها دوبار تغییر شکل دادند، یه بار آب رفت اما با تدبیر کارشناسان شهرداری دوباره به جای خود برگشتند.

موضوع  از آنجا شروع شد که قبل از نوروز سرعت گیرهای داخل شهرهای استان کردستان که دارای ارتفاع غیر استاندارد بود کوتاه شدند و ارتفاع اکثر آنها به ۷ سانتی متر کاهش یافت.

در دیواندره هم این اتفاق افتاد و شهرداری اقدام به کوتاه کردن سرعت گیرهای آسفالتی نمود اما در اقدامی عجیب دوباره چند تا از این سرعت گیرها را آسفالت کرد و به شکل قبلی خود برگشتند و در برخی از نقاط سرعت گیر ارتفاع آن از حالت اولیه هم بیشتر شد. با این تصمیم گیری ها بلاخره ما نفهمیدیم این سرعت گیرها باید بلند باشد یا کوتاه ؟

سرعت-گیر دیوانره

شهردار دیواندره در یکی از مصاحبه های خود که فروردین سال گذشته انجام داده بود از نبود نیروهای متخصص در بدنه شهرداری دیواندره سخن گفته بود که با نگاهی به پروژه های قدیمی تر توسط شهرداری این موضوع بیش تر نمایان می شود.

اما نبود نیروی متخصص در شهرداری دلیل نمی شود تا در حق بیت المال اجحاف شود و آن را هدر دارد و شهردار می بایست از مشاورانی در این زمینه استفاده می کرد تا در حق مردم ظلم نشود.

سرعت-گیر3

در اجرای این سرعت گیرها که هزینه ای برای کوتاه کردن ارتفاع آن پرداخت شد و هزینه ای هم برای آسفالت دوباره آن صورت گرفت و هیچ فایده ای هم نداشت یا پشت پرده ای وجود دارد یا بی خیالی و بی مدیریتی در شهرداری موج می زند و اعضای شورا هم  که در جایگاه نظارت هستند هنوز در خواب زمستانی هستند.

سرعت-گیر4

سرعت‎کاه، مقطع برجسته کوهانی شکلی است که به‎منظور کاهش سرعت در عرض خیابان‎ها به‎کار می‎رود، سرعت‎کاه دارای ارتفاع پنج الی ۱۰ سانتی‎متر و عرض آن حدود چهار متر است.