اعتبار مورد نیاز پروژه های بخش آب کردستان را تأمین می کنیم

طی سفری دو روزه، مهندس میدانی معاون آب و آبفای وزارت نیرو از سدهای آزاد، قشلاق و سیازاخ و همچنین سامانه انتقال آب سد آزاد به سد قشلاق و دشت قروه و دهگلان، طرح سیستم اضطراری پمپاژ آب از سد قشلاق به تصفیه خانه، ایستگاه پمپاژ پل شیخ، شبکه پایاب سد سیازاخ، تصفیه خانه های آب شهرهای سنندج و دیواندره، تصفیه خانه فاضلاب سنندج و مجتمع آبرسانی اوباتو در دیواندره بازدید کرد.

وی همچنین در این سفر، جلسه کمیته انسجام بخشی آب و آبفای استان را نیز برگزار کرد.

بر اساس این گزارش، در جریان این بازدیدها که استاندار کردستان و نمایندگان مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس، مدیران عامل صنعت آب و برق استان و معاونین حضور داشتند، مهندس میدانی بر تأمین اعتبار مورد نیاز پروژه های بخش آب استان تأکید کرد.

معاون آب و آبفای وزارت نیرو بر اجرای سریعتر و شروع به کار سامانه انتقال آب سد آزاد به سد قشلاق در راستای رفع نگرانی مردم سنندج برای تأمین آب شرب تأکید کرد.

وی از شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران خواست دوره تعریف شده برای اجرای پروژه را به مدت ۱۵ روز کوتاه کنند.

مهندس میدانی همچنین قول مساعد جهت تأمین اعتبار لازم برای اتمام سد سیازاخ و شبکه پایاب اراضی آن، تصفیه خانه آب دیواندره و ۲۲ مجتمع آبرسانی روستایی استان را داد.

استاندار کردستان نیز ضمن تأکید بر انتقال سریعتر آب به سد قشلاق، به تخصیص اعتبار بیشتر به پروژه های بخش آب استان به خصوص در این مقطع طرح اضطراری پمپاژ آب قشلاق اشاره و خواستار تأمین اعتبار مالی شد.

نمایندگان مردم در مجلس نیز به تخصیص سهم بیشتر آب به استان اشاره کرد و خواستار مشارکت بیشتر استان در مدیریت سدهای مشترک شدند.

در جلسه انسجام بخشی صنعت آب و آبفای استان نیز مدیران عامل صنعت ضمن ارائه گزارش کاری، خواسته ها و نیازهای صنعت در استان را مطرح کردند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان در این نشست، ضمن ارائه گزارش مبسوط سیمای آب استان، وضعیت پروژه های در دست مطالعه، اجرا و بهره برداری بخش آب، وضعیت آب زیرزمینی استان و مدیریت آن را نیز تشریح کرد.

مهندس میدانی ، ضمن تقدیر از اقدامات خوب انجام شده، خدمت در بخش آب را نعمت دانست.

وی وضعیت کنونی آب کشور را بسیار حساس توصیف و آزمون بزرگی برای مدیران دانست.

معاون آب و آبفای وزارت نیرو به تعریف مدیریت آب در فضای دولت جدید پرداخته و آن را یکی از مهمترین اولویت های کاری دولت عنوان کرد.

وی، تشکیل منظم جلسات شورای عالی آب کشور را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: عزم دولت بر مدیریت به هم پیوسته و یکپارچه منابع آب در کشور است و مدیریت حوضه های آبریز نیز نمونه ای از این اقدام مهم می باشد.

وی اختصاص ۱۶ هزار میلیارد تومان اعتبار به بخش آب را نقطه عطفی در تاریخ صنعت آب دانسته و آن را نشان از توجه دولت به این بخش عنوان کرد.

وی مدیریت جامع و همه جانبه در بخش آب را وظیفه مدیران استانی آب دانست و یادآور شد: مدیران در استان ها بایستی با رویکرد جدید دولت و وزارت نیرو همراهی مستمر و عالی داشته باشند.

ایشان پروژه احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی را در راستای مدیریت منابع آب عنوان و گفت ضمن توجه و اهتمام به مدیریت آبها از طریق سدسازی، به مدیریت غیرسازه ای نیز باید توجه نمود.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو در پایان این نشست به ارتباط مستقیم با مردم و بهره برداران اشاره و خواستار انتقال دیدگاه جدید وزارت نیرو به همه کارکنان صنعت در کشور شد.

شما هم نظر خود را در مورد این مطلب در قسمت نظرات بنویسد بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد

صفحه اینستاگرام بارانی نیوز
  • نظرات کاربران

    تبلیغات خرید بک لینک با کیفیت فقط 30 هزار تومان
    عدالت خبر
    سرگرمی
    کشاورزی
    ** وبسایت حقوقی عدالت
    ** میلگرد آجدار ** قسطی برو مالدیو عشق و حال ** مشاوره تحصیلی آنلاین ** قیمت سرور اچ پی ** digitalzed ** وکیل آنلاین/مشاوره حقوقی آنلاین ** بهترین قیمت انواع سافت استارتر ** قرارداد دو جانبه برق ** خرده فروشی برق ** Drake ** Cosmetic Dentistry ** best smm panel ** مشاوره درسی ** خرید هارد سرور اچ پی HP ** قیمت گردو 1403 ** واردات فندق ** visitas para meu site ** گچبری ** فلزیاب ** wall street queen official ** تجارتخانه آراد برندینگ ** اجاره خودرو ** comprar seguidores instagram ** shroomaura ** Watch Series & Movies Online for Free ** 소액결제현금화 ** best whatsapp marketplace for buying selling luxury watches ** Canadian custom apparel ** دندانپزشک زیبایی الهیه ** حفظ سریع درس ها ** wedding photography in san diego ** best mattress canada
    *******