- بارانی خبر
- خبرنگار: هیوا محمدپور
- گروه خبری : در حاشیه
- تاریخ انتشار : 27 آبان 1393, 18:13:33
چرا انسان بودن در شبکه اجتماعی بهترین استراتژی است.
حتما نوشتهها و مطالب زیادی درباره اینکه چطور در فلان و بهمان شبکه اجتماعی بنویسید در سایتهای مختلف و در همین صفحه شبکه اجتماعی خوانده باشید. برای درگیر شدن با مخاطب و همچنین درگیر کردن مخاطب با مطالب و مفاهیم شبکه خود نیز حتما بارها تاکتیکهای متنوعی و ابزار مختلفی را امتحان کرده باشید. تاکتیکها خیلی ارزشمند و بزرگ هستند و در کنار آنها ابزار میتوانند وقت شما را کمتر بگیرند. اما در صورتی که در کار با شبکههای اجتماعی ماهیت و هسته آن را ازیاد ببرید خیلی نمیتوانید از کاربری آن نتیجه مطلوبی کسب کنید. شبکههای اجتماعی همانطور که از اسم شان پیداست، اجتماعی هستند یعنی اینکه موضوعیت یک شبکه اجتماعی و ماهیت آن از ارتباط بین چند انسان واقعی پدید میآید. افرادی که تجارت خود را بر مبنای چنین تفکری در شبکههای اجتماعی پایه ریزی میکنند عموما دنبال کنندههای بیشتر و فروش بیشتری هم دارند. زیبایی شبکه اجتماعی در این است که به شما اجازه گفت و شنود دو طرفه میدهند و اگر این گفت و شنود به خوبی هدایت شود و هر کدام سهم بسزایی در بیان عقاید خود داشته باشند میتوان از آن ایجاد یک رابطه واقعی را انتظار داشت. اما برای ساختن ارتباطات واقعی و اصیل باید کسانی که مطالب شما را به اشتراک میگذارند انسان باشند. در اینجا سه مورد از اشتباهات رایج در پرداختن به متون و محتوای شبکههای اجتماعی را آوردهایم و راه حل آنها را گفتهایم.
اشتباه اول: خیلی متخصص بودن = خسته کننده بودن
حتما بارها دیدهاید که شرکتهای مختلف برای جذب مشتری و کاربر در شبکههای اجتماعی بسیار درباره محصول خود توضیح میدهند و پستهای صفحههای آنها در این صورت به شدت خسته کننده میشود.
راه حل
به هیچ وجه از بروشورهای خود برای قرار دادن تبلیغات در سایت استفاده نکنید. تنها قسمت درخشان و شیک کار خود را به نمایش نگذارید. حالا وقت آن است که واقعی باشید. آدمهای واقعی که کار شما را زیبا میکنند به نمایش بگذارید و اجازه بدهید تا مردم تمام تیم کاری شما را بشناسند و واقعیت شما را ببینند. حتی با آنها آنقدر صمیمی شوند که سر موضوعی مشترک بخندند.
از خودتان موقع کار سلفی بگیرید و بدانید مردم خیلی علاقه دارند تا واقعیت شما را ببینند. پشت پرده کار و زندگی خود را نشان بدهید. پنجرهای به سوی زندگی غیراینترنتی و آفلاین شما میتواند اعتماد به شما را چندین برابر کند. با موبایل خود چندتایی فیلم ابتدایی و بدون زرق و برق بگیرید و اصلا لازم نیست اصول حرفهای و قواعد ساخت فیلم تبلیغاتی را بلد باشید. راهی پیدا کنید تا دیگران عمیقا بدانند شما یک تاجر هستید و در زمینه تجارت فعالیت میکنید و تفکر تجارتی دارید.
اشتباه دوم: خیلی از خودتان تعریف میکنید
مردم میخواهند شما را بشناسند اما همه پستهای داخل یک صفحه اجتماعی نباید درباره شما باشند. همه خوب میدانیم که صحبت کردن با شخصی که یک ریز از خودش تعریف میکند چه حسی دارد و فقط دلمان میخواهد از این گفتوگو فرار کنیم.
راه حل
اجازه بدهید اعضای گروه شما احساس خوشایند داشته باشند و غریبگی نکنند و بشنوند و بفهمند. این یعنی اینکه به صحبتهای کاربران خود گوش بدهید و به سوالات آنها هم پاسخ بدهید. موضوعات و مفاهیم و محتوایی در اختیار آنها بگذارید که مشکلات آنها را حل کند و پاسخگوی نیاز آنها باشد. به دنبال تولید محتوا از طرف کاربر باشید و در گفت و شنودها حاضر شوید. خیلیها از دنیای بی نظیر و پر کاربرد شبکههای اجتماعی تنها به عنوان تخته اعلانات بهره میبرند. در صورتی که شبکههای اجتماعی بهترین محل برای ارتباط و برقراری ارتباط دو طرفه با مشتری است و در صورت ایجاد چنین ارتباطی شاهد رونق چشمگیر در فروش خود و صنعتی که در آن مشغولید خواهید بود.
اشتباه سوم: برداشت زیاد
شبکه اجتماعی تنها یک محیط رایگان تبلیغاتی نیست. به این فکر کنید که آیا دوست دارید شخصی در خیابان به سمت شما بیاید و تنها از شما درخواست پول داشته باشد؟ در محیط اینترنت هم سعی کنید کمتر به صورت مستقیم کالا بفروشید و بیشتر اعتماد مشتری را به سمت خود جلب کنید.
راه حل
قبل از اینکه توقع داشته باشید باید چیزی دریافت کنید ابتدا باید بدهید. محتوایی که باعث میشود تا مشتری شما به پاسخ سوالات خود برسد در اختیار او قرار دهید. افراد حاضر در صفحات اجتماعی خود را سرگرم کنید و آنها را به سمت خودتان جلب کنید. حداقل ۷۵ تا ۸۰ درصد پستهایی که میگذارید باید خدماتی باشند.
همشهری – دیجیتال
شما هم نظر خود را در مورد این مطلب در قسمت نظرات بنویسد بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد