واقعیت طعم آب دیواندره

تعدادی از شهروندان دیواندره ای در برخی از نقاط مختلف شهر مدعی هستند که آب شرب دارای کدورت و طعم است که این موضوع با بازدید میدانی مورد بررسی قرار گرفته است.

تصفیه خانه دیواندره

به گزارش بارانی خبر، با وجود حوزه های آبریز چهل چشمه و سارال، دیواندره یکی از شهرستان های غنی از لحاظ منابع آبی سالم و باکیفیت است. اما وضعیت ناپایدار آب شرب شهر دیواندره در دو هفته اخیر اتفاقاتی را رخ داد که این اتفاقات هنوز نیز به وضعیت مطلوب خود نرسیده است.

به دنبال خواسته های مردمی و اشاره های مکرر شهروندان به طعم و بوی آب، بصورت حضوری و با همراهی جمعی از مسئولان بهداشت، و حوزه آبی شهرستان از فرایند انتقال آب بازدید میدانی بعمل آمد که نتیجه آن را در ادامه می خوانید.

تامین آب خام مشکلی ندارد

محمد محمدی رئیس منابع آب شهرستان دیواندره می گوید: برای تامین آب تصفیه خانه آب شرب دیواندره و مجتمع اوباتو از لحاظ کمی و کیفی هیچگونه مشکلی نداریم و با توجه به حجم آب ذخیره شده (۵۰ میلیون متر مکعب) در سد سیازاخ که در تاکنون بی نظیر بوده است می توانیم هم برای تصفیه خانه فعلی و هم برای مسیر قبلی که از رودخانه قره غیبی بود آب سالم تامین کنیم.

وی در مورد قطعی آب بخاطر انتقال آب به شهر بیجار نیز گفت: تاکنون هیچ خط انتقالی برای تامین آب شرب شهر بیجار به سد سیازاخ متصل نشده است. زمانی این اتفاق خواهد افتاد که سد به صورت کامل به بهره برداری برسد و اول آب شرب و کشاورزی شهرستان دیواندره تامین گردد.

مخزن 3 هزار آب دیواندره

در نقاط مختلف تست آب انجام شد

با حضور مسئولان آزمایشگاه آب و فاضلاب کردستان و رئیس مرکز بهداشت دیواندره بصورت جداگانه از خروجی تصفیه خانه، مخزن بعد از انتقال و داخل شهر نمونه های برداشت و در همانجا نیز نتیجه به رویت فرماندار دیواندره و خبرنگاران دیواندره رسید.

تست آب در خروجی تصفیه خانه انجام و در نتیجه آب از لحاظ کدورت و کلرزنی در بالاترین حد استاندارد خود قرار داشت. افراد حاضر در همانجا آب را نوشیدند و همگی اذعان داشتند که آب بو ندارد اما طعم ضعیفی حس می شود.

تست در مخزن ۳ هزار بعد از خط انتقال ۹ کیلومتری انجام شد در این مسیر کدورت بالاتر اما به گفته کارشناسان حد قابل قبول بود.

تست آب

بدون نگرانی آب داخل شبکه را استفاده کنید

منصور میرزایی رئیس مرکز بهداشت شهرستان دیواندره در این بازدید اظهار کرد: با توجه به آزمایش های مکرر شبکه بهداشت، آب دیواندره از لحاظ میکروبی سالم و از لحاظ کدورت و کلرزنی نیز مشکلی ندارد.

وی گفت: با اطمینان می گویم که آّب شرب دیواندره هیچ مشکلی ندارد و بدون ترس می توانید آن را مصرف کنید. چون کیفیت آب لحظه ای است و احتمالا دارد هر آن تغییر کند اما اکنون مشکلی ندارد و اگر بیماری هم اتفاق افتاده به آب شرب ربطی ندارد.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان دیواندره، کارشناسان تصفیه خانه و کارشناسان کیفیت آب کردستان در این بازدید در مراحل مختلف ضمن اشاره به اینکه تصفیه خانه بصورت فوری وارد مدار شده توضیحاتی را ارائه دادند و این اطمینان را دادند که لحظه به لحظه کیفیت آب دیواندره بهبود پیدا خواهد کرد و به زودی طعم و بوی آن نیز برطرف خواهد شد.

تصفیه خانه دیواندره

آن چیزی که مشاهده شد

آنچیزی که واضح و به آن اشاره ای نشد تصفیه خانه هنوز افتتاح نشده و بخش های از آن نیز هنوز تکمیل نشده است شاید یکی از دلایل تاثیرگذار در کیفیت آب همین موضوع باشد که با روند تکمیل کردن تصفیه خانه این مشکل نیز حل خواهد شد.

مورد دوم خط انتقال ۹ کیلومتری تصفیه خانه تا مخزن است که ۱۰ سال پیش اجرا و در طول این ۱۰ سال نیز آبی در آن وجود نداشته است. کدورت فعلی نیز به احتمال زیاد به همین دلیل است که مرکز بهداشت مدعی است بر سلامت آب تاثیری ندارد.

با توجه به روند تصفیه آب و انتقال آن به مخازن و توزیع در شبکه به احتمال زیاد تا چند روز آینده کیفیت آب بهبود پیدا خواهد کرد.

گزارش / هیوا محمدپور

شما هم نظر خود را در مورد این مطلب در قسمت نظرات بنویسد بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد

صفحه اینستاگرام بارانی نیوز
  • نظرات کاربران

    تبلیغات خرید بک لینک با کیفیت فقط 30 هزار تومان
    عدالت خبر
    سرگرمی
    کشاورزی
    ** وبسایت حقوقی عدالت
    ** مشاوره تحصیلی آنلاین ** قیمت سرور اچ پی ** وکیل آنلاین/مشاوره حقوقی آنلاین ** بهترین قیمت انواع سافت استارتر ** مشاوره درسی ** خرید هارد سرور اچ پی HP ** visitas para meu site ** تجارتخانه آراد برندینگ ** 소액결제현금화 ** دندانپزشک زیبایی الهیه ** حفظ سریع درس ها ** wedding photography in san diego ** hustlers university ** خرید آنلاین کتاب های Cambridge IELTS ** the real world ** خرید فلومتر ** اجاره خودرو ** بهترین نمایندگی زیمنس ** ابزار دقیق ** Chiropractor ** ปั้มไลค์ ** Locksmith ** محمد جواد صدوقی ** سیلیکون همه کاره ایرانی ** کانال عمده فروشی لوازم ارایشی قشم ** فلزیاب اورجینال
    *******