آموزش مهارتی بیش از ۸۰۰ زندانی در کردستان؛ گامی موثر در اشتغال‌زایی پس از آزادی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان اعلام کرد: در شش ماهه نخست سال جاری، ۸۱۵ نفر از زندانیان استان تحت آموزش‌های مهارتی قرار گرفتند. این آموزش‌ها به منظور توانمندسازی زندانیان و ایجاد فرصت‌های شغلی پس از آزادی از زندان ارائه شده است.

فنی و حرفه ای کردستان

فنی و حرفه ای کردستان

سید علی علوی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان، در نشست با خسروی، مدیرکل زندان‌های این استان، بر اهمیت آموزش مهارتی در زندان‌ها تأکید کرد و آن را گامی اساسی در راستای اشتغال‌زایی زندانیان پس از آزادی دانست. وی اعلام کرد که در شش ماهه نخست سال جاری، ۸۱۵ نفر از زندانیان استان از این آموزش‌ها بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش بارانی خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان، علوی با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که میان قرارگاه مهارت‌آموزی نیروهای مسلح و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور منعقد شده است، افزود: در قالب این طرح، ۱۹۳ نفر از سربازان مشغول به خدمت در زندان‌های استان نیز از آموزش‌های مهارتی برخوردار شدند.

وی تأکید کرد که شغل به فرد هویت و شخصیت می‌بخشد و آموزش‌های مهارتی نقش مهمی در اصلاح و تربیت افراد دارند. علوی افزود: «مهارت‌آموزی، نه تنها به زندانیان فرصت بازگشت به جامعه با اعتماد به نفس و توانمندی را می‌دهد، بلکه از عوامل کلیدی در جلوگیری از بازگشت مجدد به زندان است.»

در ادامه این نشست، خسروی، مدیرکل زندان‌های استان کردستان، ضمن تقدیر از همکاری‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، از ایجاد کارگروه اشتغال زندانیان استان خبر داد. وی هدف این کارگروه را ایجاد اشتغال پایدار و مولد برای زندانیان پس از آزادی دانست و افزود: «این اقدام می‌تواند از بازگشت مجدد زندانیان به زندان جلوگیری کند.»

خسروی همچنین به اهمیت ارائه آموزش‌های جدید و منطبق با نیازهای بازار کار اشاره کرد و بیان داشت: «از دیگر اولویت‌های ما در زندان‌های استان، توسعه آموزش‌های کارآفرینی و همچنین ایجاد کارگاه برق در کانون اصلاح و تربیت سنندج است. امیدواریم با همکاری‌های دوجانبه، شاهد تحقق این اهداف باشیم.»

 

شما هم نظر خود را در مورد این مطلب در قسمت نظرات بنویسد بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد

صفحه اینستاگرام بارانی نیوز
  • نظرات کاربران

    تبلیغات خرید بک لینک با کیفیت فقط 30 هزار تومان
    عدالت خبر
    سرگرمی
    کشاورزی
    ** وبسایت حقوقی عدالت
    ** مشاوره تحصیلی آنلاین ** قیمت سرور اچ پی ** وکیل آنلاین/مشاوره حقوقی آنلاین ** بهترین قیمت انواع سافت استارتر ** مشاوره درسی ** خرید هارد سرور اچ پی HP ** visitas para meu site ** تجارتخانه آراد برندینگ ** 소액결제현금화 ** دندانپزشک زیبایی الهیه ** حفظ سریع درس ها ** wedding photography in san diego ** hustlers university ** خرید آنلاین کتاب های Cambridge IELTS ** the real world ** خرید فلومتر ** اجاره خودرو ** بهترین نمایندگی زیمنس ** ابزار دقیق ** Chiropractor ** ปั้มไลค์ ** Locksmith ** محمد جواد صدوقی ** سیلیکون همه کاره ایرانی ** کانال عمده فروشی لوازم ارایشی قشم ** فلزیاب اورجینال
    *******