- بارانی خبر
- خبرنگار: هیوا محمدپور
- گروه خبری : اجتماعی, دیواندره, فرهنگ و هنر
- تاریخ انتشار : 26 اردیبهشت 1403, 14:12:51
برگزاری آیین افتتاحیه مجتمع آموزشی خیرساز در روستای کانی چایی دیواندره
آیین افتتاحیه مجتمع آموزشی خیرساز سید صادق اولیایی در روستای کانی چایی دیواندره با حضور سید جواد حسینی، سرپرست فرمانداری دیواندره، مدیر آموزش و پرورش، بخشدار کرفتو، دکتر سید صادق اولیایی خیرساز، معلمان و دانشآموزان مدرسه برگزار شد.
مدرسه خیرساز کانی چای
به گزارش خبرنگار بارانی خبر، سید جواد حسینی در این مراسم بیان داشت: “مدرسه هر روستا بهعنوان مزرعه آن روستا است و اگر تربیت نسل آینده بهنحو مطلوبی صورت گیرد، جامعه در مسیر پیشرفت و آبادانی قرار خواهد گرفت.” وی تاکید کرد که دانشآموزان عزیز باید برای تربیت و آموختن ادب و همچنین برای آینده خود بر اساس یک هدف متعالی برنامهریزی داشته باشند. وی افزود: “در حرکت معنوی است که انسان میتواند از همه مخلوقات پیشی بگیرد و به تعالی دست یابد.”
حسینی دانشآموزان را به عنوان آیندهسازان ایران اسلامی معرفی کرد و خطاب به آنها تاکید کرد: “از فرصت نوجوانی و جوانی برای ساختن ایرانی آباد و آیندهای روشن برای خود استفاده کنید.”
گفتنی است این مدرسه به مساحت ۳۲۰ متر نوسازی شده و ۲۲۰ متر نیز به مساحت کلاسهای درسی از جمله کلاس آیتی، سالن کنفرانس، آزمایشگاه، اتاق ورزش و بازی توسعه داده شده است.
اهمیت مدرسه خیرساز در توسعه جامعه
مدارس خیرساز نقش بسیار مهمی در توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جوامع دارند. این مدارس که با سرمایه و نیت خیرخواهانه افراد و موسسات خصوصی ساخته میشوند، میتوانند تاثیرات عمیقی بر جامعه داشته باشند. در زیر به برخی از دلایل اهمیت مدارس خیرساز پرداخته میشود:
۱٫ ارتقاء سطح آموزش و پرورش:
مدارس خیرساز اغلب در مناطق محروم و کمتر توسعهیافته ساخته میشوند، جایی که دسترسی به امکانات آموزشی محدود است. این مدارس فرصتهایی را برای کودکان این مناطق فراهم میکنند تا بتوانند از آموزش با کیفیت برخوردار شوند و به مهارتها و دانش لازم برای آینده دست یابند.
۲٫ کاهش نابرابریهای آموزشی:
وجود مدارس خیرساز میتواند به کاهش نابرابریهای آموزشی کمک کند. با ایجاد این مدارس در مناطق دورافتاده و روستایی، فرصتهای برابر آموزشی برای همه کودکان فراهم میشود، صرفنظر از وضعیت اقتصادی خانوادهها.
۳٫ تقویت سرمایه انسانی:
آموزش یکی از ارکان اصلی توسعه پایدار است. مدارس خیرساز با ارائه آموزش با کیفیت، به تقویت سرمایه انسانی جامعه کمک میکنند. دانشآموزان تحصیلکرده و ماهر میتوانند در آینده نقشهای مهمی در توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه ایفا کنند.
۴٫ ارتقاء فرهنگ و ارزشهای اجتماعی:
مدارس خیرساز میتوانند به ترویج فرهنگ و ارزشهای مثبت اجتماعی کمک کنند. این مدارس با تکیه بر اصول اخلاقی و تربیتی، نسلی مسئولیتپذیر و متعهد به جامعه تربیت میکنند که در آینده میتوانند به عنوان الگوهای مثبت در جامعه عمل کنند.
۵٫ جلب مشارکت مردمی:
احداث مدارس خیرساز نیازمند مشارکت و همیاری مردم و خیرین است. این مشارکت میتواند حس همبستگی و تعاون را در جامعه تقویت کرده و به ترویج فرهنگ خیرخواهی و نیکوکاری کمک کند.
۶٫ بهبود زیرساختهای محلی:
ساخت مدارس خیرساز معمولاً با بهبود زیرساختهای محلی همراه است. این مدارس اغلب با تجهیزاتی مانند کتابخانه، آزمایشگاه، سالنهای ورزشی و کلاسهای مدرن تجهیز میشوند که نه تنها برای دانشآموزان، بلکه برای کل جامعه محلی مفید است.
مدارس خیرساز میتوانند تأثیرات بلندمدتی بر توسعه جوامع داشته باشند. با فراهم کردن فرصتهای آموزشی برای همه کودکان و تقویت سرمایه انسانی، این مدارس میتوانند به کاهش نابرابریها، ارتقاء سطح فرهنگی و اجتماعی و بهبود زیرساختهای محلی کمک کنند. از این رو، حمایت از ساخت و توسعه مدارس خیرساز باید به عنوان یک اولویت مهم در برنامههای توسعهای جوامع مورد توجه قرار گیرد.
شما هم نظر خود را در مورد این مطلب در قسمت نظرات بنویسد بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد
اخبار مرتبط
- کودکان حال خوش زندگی را تجربه کنند/ برنامههای شاد و فرهنگی هفته ملی کودک در کردستان
- پلیس به دل محلات میرود؛ گفتوگوی رو در رو با مردم برای حل مشکلات اجتماعی
- قروه؛ مقصدی بکر در قلب کردستان برای عاشقان تاریخ و طبیعت
- دیواندره در مسیر توسعه؛ از جهش عمرانی و آموزشی تا تشکیل کارگروه معدنی
- دیواندره قطب کشاورزی، گردشگری و صنعت در کردستان است