پارک جنگلی دیواندره؛ گام بزرگ شهرداری برای توسعه فضای سبز

شهرداری دیواندره با آغاز پروژه پارک جنگلی، گام بلندی در راستای ارتقاء فضای سبز و بهبود کیفیت زندگی شهری برداشته است. این پروژه، به منظور افزایش سرانه فضای سبز و ایجاد محیطی طبیعی و دل‌نشین برای شهروندان طراحی شده است.

منصور مرادویسی شهردار دیواندره

منصور مرادویسی شهردار دیواندره

شهرداری دیواندره

به گزارش بارانی خبر، شهردار دیواندره در نشستی مطبوعاتی به تشریح اقدامات و پروژه‌های شهرداری در سال گذشته و برنامه‌های آتی پرداخت. او در این نشست به اهم فعالیت‌ها و طرح‌های پیش‌بینی‌شده شامل بهبود وضعیت ترافیک، ارتقاء خدمات شهری، توسعه زیرساخت‌ها، احیای فضای سبز و اجرای پروژه‌های فرهنگی اشاره کرد.

پیشرفت‌های شهری و توسعه فضای سبز

منصور مرادویسی با اشاره به اهمیت توسعه فضای سبز در دیواندره گفت: با توجه به سرانه پایین فضای سبز در شهر، شهرداری پروژه‌هایی نظیر احداث پارک جنگلی و احیای ۹ پارک درون محله‌ای را در دستور کار دارد که با اتمام این پروژه‌ها، فضای سبز شهری از میزان۲۰ هکتار  فعلی عبور و عدد قابل توجهی به آن افزوده خواهد شد.

همچنین، در راستای ایجاد شناسنامه دقیق برای درختان و بهبود مدیریت نگهداری آنها، پلاک‌کوبی درختان در سطح شهر انجام شده است. این اقدام، با هدف شناسایی و ثبت وضعیت هر درخت، به شهرداری کمک خواهد کرد تا به‌طور مؤثرتری به مراقبت و حفاظت از فضای سبز شهری پرداخته و بهبود سلامت و عمر مفید درختان را تضمین کند.

وی با اشاره به توسعه پارک‌ها و تجهیز آن‌ها به وسایل بازی و ورزشی اظها کرد: در ماه‌های اخیر، بخشی از پارک‌های سطح شهر دیواندره احیا و به وسایل بازی و ورزشی جدید تجهیز شده‌اند.

بزودی نیز سبد بسکتبال در پارک ملت در راستای افزایش ورزش در پارک ها نصب خواهد شد. علاوه بر این، افزایش وسایل بازی در پارک‌ها نیز در دستور کار شهرداری قرار دارد تا فضای مناسب‌تری برای تفریح و ورزش خانواده‌ها فراهم شود.

تعمیر و تجهیز ماشین آلات

شهردار دیواندره همچنین به اقدامات صورت‌گرفته در حوزه ماشین‌آلات شهرداری اشاره کرد و افزود: علاوه بر هزینه سالانه صرف شده برای نگهداری و سرویس خودروهای مستعمل، شهرداری دیواندره به تازگی یک دستگاه بیل زنجیره‌ای، یک جرثقیل، یک ماشین حمل گوشت و یک ماشین حمل زباله را به چرخه خدمات‌رسانی خود اضافه کرده است. مجموع هزینه‌های این تجهیزات جدید به چهارده میلیارد تومان رسیده است و این سرمایه‌گذاری به بهبود کیفیت خدمات شهری و افزایش کارایی واحد ماشین آلات کمک خواهد کرد.

ترافیک و معضلات شهری

مرادویسی در ادامه به مشکلات ترافیکی شهری پرداخت و گفت: با انتخاب یک مشاور خوب در حوزه ترافیک شهری تمهیدات اساسی برای رفع این مشکلات صورت گرفته است، از جمله ایجاد میدان در جنب دانشگاه علمی کاربردی، ورودی شهرک گلشن و احداث دلتا در میدان مادر کارهای بوده که تاکنون انجام شده است.

وی اضافه کرد: با همکاری شورای ترافیک استان کردستان، طرح‌های کارشناسی شده‌ای برای ایجاد میدان در گره‌گاه‌های ترافیکی در دست اجرا است که تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید و شاهد تغییرات اساسی در تردد خودروها و روان‌سازی معابر خواهیم بود.

ساماندهی آرامستان و خدمات پزشکی قانونی

مرادویسی از ساماندهی آرامستان بهشت محمدی خبر داد و بیان کرد: قطعه‌بندی آرامستان بهشت محمدی و آسفالت معابر آن به اتمام رسیده است. علاوه بر این، یک سالن تشریح ویژه پزشکی قانونی نیز در این آرامستان احداث شده است که به بهبود خدمات‌رسانی به شهروندان و تسهیل امور قانونی کمک خواهد کرد.

برگزاری برنامه فرهنگی

وی با اشاره به اهمیت برگزاری برنامه های فرهنگی در سطح شهر گفت: در حال برنامه ریزی برای برگزاری برنامه های باکیفیت فرهنگی در سطح شهر هستیم و بزودی این اتفاق خواهد افتاد.

شهردار دیواندره در پایان نشست تأکید کرد که تمام این اقدامات با هدف بهبود زیرساخت‌های شهری و ارتقاء کیفیت خدمات‌رسانی به شهروندان صورت گرفته است و شهرداری همچنان آماده دریافت نظرات و انتقادات سازنده از سوی رسانه‌ها و شهروندان است.

شما هم نظر خود را در مورد این مطلب در قسمت نظرات بنویسد بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد

صفحه اینستاگرام بارانی نیوز
  • نظرات کاربران

    تبلیغات خرید بک لینک با کیفیت فقط 30 هزار تومان
    عدالت خبر
    سرگرمی
    کشاورزی
    ** وبسایت حقوقی عدالت
    ** مشاوره تحصیلی آنلاین ** قیمت سرور اچ پی ** وکیل آنلاین/مشاوره حقوقی آنلاین ** بهترین قیمت انواع سافت استارتر ** مشاوره درسی ** خرید هارد سرور اچ پی HP ** visitas para meu site ** تجارتخانه آراد برندینگ ** 소액결제현금화 ** دندانپزشک زیبایی الهیه ** حفظ سریع درس ها ** wedding photography in san diego ** hustlers university ** خرید آنلاین کتاب های Cambridge IELTS ** the real world ** خرید فلومتر ** اجاره خودرو ** بهترین نمایندگی زیمنس ** ابزار دقیق ** Chiropractor ** ปั้มไลค์ ** Locksmith ** محمد جواد صدوقی ** سیلیکون همه کاره ایرانی ** کانال عمده فروشی لوازم ارایشی قشم ** فلزیاب اورجینال
    *******