- بارانی خبر
- خبرنگار: روزیتا قادری
- گروه خبری : اقتصادی
- تاریخ انتشار : 18 مرداد 1404, 23:41:37
بانک سپه کردستان/ از قدردانی خبرنگاران تا شفافسازی عملکرد و مقابله با هجمهها
مدیر بانک سپه استان کردستان در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار با تقدیر از نقش اثرگذار اصحاب رسانه در شفافسازی و اعتمادسازی ضمن تشریح دستاوردها و خدمات این بانک بر ضرورت همافزایی رسانهها و شبکه بانکی برای مقابله با فضاسازیهای معاند و ارائه خدمت بهتر به مردم تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار بارانی نیوز از سنندج، در حالی که روز خبرنگار فرصتی دوباره برای تجلیل از تلاشهای بیوقفه فعالان رسانهای فراهم کرد، مدیر بانک سپه استان کردستان در نشستی صمیمی با جمعی از خبرنگاران ضمن قدردانی از نقش اثرگذار آنان در اطلاعرسانی و شفافسازی به تشریح عملکرد، دستاوردها و چالشهای این بانک در حوزههای مختلف پرداخت.
چنگیز علیپور در این نشست بانک سپه را نهادی مردمی با رسالتی فراتر از خدمات بانکی دانست که با وجود هجمههای خارجی و مشکلات مقطعی، با اتکا به پشتوانه مردمی و توان سازمانی، مسیر خدمترسانی خود را با قدرت ادامه میدهد.
علیپور در این نشست با بیان اینکه فعالیت در حوزه رسانه یکی از سختترین و در عین حال ارزشمندترین مسئولیتهاست، اظهار داشت: کسانی که در حوزه رسانه زحمت میکشند و اطلاعرسانی میکنند شایسته تقدیر در تمام ایام سال هستند و حتی اگر همه روزها را به تکریم آنان اختصاص دهیم، باز هم کم است.
وی با اشاره به نقش خبرنگاران در شفافسازی و آشکار کردن حقایق افزود: خبرنگاران با قلم و بیان خود روشنگری میکنند و آحاد مردم را از واقعیتها آگاه میسازند، این کار رسالتی خطیر و قابل ستایش است و از طرف خود و مجموعه بانک سپه مراتب تبریک تجلیل و قدردانی خود را تقدیم میکنم.
مدیر بانک سپه کردستان با تأکید بر جایگاه مردمی این بانک گفت: بانک سپه به عنوان یک بانک دولتی و مردمی همواره خدمترسانی به همه اقشار را افتخار خود میداند و ما در این مسیر از همکاری و همراهی اصحاب رسانه بهرهمند بودهایم، بارها لطف و حمایت شما شامل حال ما شده و قدردان این همراهی هستیم.
علیپور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه مردمی بانک سپه اظهار داشت: ما بانکی هستیم که جدای از رسالتی که در حوزههای اجتماعی ایفا میکنیم و خدماترسانی به سازمانها، ارگانها و بخشهای مختلف یک بانک کاملاً مردمی به شمار میرویم، بانک سپه در حوزه آرد و نان نیز نقش اصلی را ایفا میکند و همواره در کنار مردم بوده است.
وی با یادآوری حوادث اخیر و جنگ سایبری دوازده روزه علیه نظام بانکی کشور گفت: یکی از اهداف دشمنان قسمخورده ایجاد اخلال در زندگی روزمره مردم بود، بانک سپه با نزدیک به ۵۰ میلیون مشتری و سابقهای بیش از یک قرن نخستین بانک ایرانی و بزرگترین بانک کشور پس از طرح ملی ادغام است چنین بانکی با اصالت و ریشهدار با این اتفاقات دچار چالش جدی نمیشود و حتی محکمتر از قبل به رسالت خود ادامه میدهد.
مدیر بانک سپه کردستان افزود: با وجود حجم گسترده فعالیت و تعداد بالای مشتریان توانستیم در کوتاهترین زمان ممکن با جایگزینی سامانه جدید بانک را به وضعیت پایدار و عادی بازگردانیم البته ایرادات جزئی وجود دارد که میپذیریم و در راستای رفع آنها گام برمیداریم تا بهترین خدمات را به مردم ارائه کنیم.
وی با تأکید بر لزوم رضایتمندی مشتریان خاطرنشان کرد: از زمان حضورم در استان، انسجام سازمانی و فرهنگ اصیل مردم کردستان را مشاهده کردهام این مردم با مهربانی، صداقت و خلوص نیت خود زبانزد کشور هستند اگر در ارائه خدمات بانکی اختلالی ایجاد شده و باعث ناراحتی همکاران حقوقبگیر یا سایر مشتریان شده است به نمایندگی از بانک سپه عذرخواهی میکنم و تمام تلاشم را خواهم کرد تا با دلجویی و جبران رضایت آنان جلب شود.
علیپور با اشاره به سه خط کسبوکار تعریفشده بانک سپه شامل «بانکداری شرکتی و تجاری»، «بانکداری خرد و اصناف» و «بانکداری ویژه» گفت: تمام اقشار مردم در برنامههای بانک سپه دیده شدهاند و ما این امانت را که در اختیارمان استبا نهایت دقت و مسئولیت به آیندگان تحویل خواهیم داد.
علیپور در ادامه با اشاره به جایگاه بانک سپه در ارائه تسهیلات اشتغالزایی و وامهای قرضالحسنه گفت: سال گذشته و تا پایان تیرماه امسال بانک سپه بهویژه در حوزه تسهیلات بند «ج» تبصره ۱۸ تسهیلات اشتغالزایی، ازدواج و فرزندآوریهمواره در رتبههای نخست کشور قرار داشته است، این موضوع بارها در جلسات کارگروه اشتغال استان توسط استانداری مطرح شده اما متأسفانه کمتر در رسانهها بازتاب یافته است.
وی با تأکید بر ضرورت شفافیت مالی و اطلاعرسانی دقیق افزود: شفافیت در حوزه مالی باعث افزایش اعتماد عمومی میشود ما دست یاری به سوی اصحاب رسانه دراز میکنیم تا با بیان شفاف و قلم توانمند خود ضمن معرفی خدمات بانک سپه در برابر هجمههایی که از سوی رسانههای معاند مطرح میشود روشنگری کنند.
مدیر بانک سپه کردستان با یادآوری حمله سایبری اخیر به این بانک گفت: در آن مقطع هجمه سنگینی علیه بانک شکل گرفت و مطالب مختلفی منتشر شد شاید گلایه نباشد اما انتظار داریم که رسانههای داخلی نیز در دفاع از یک مجموعه بانکی که متعلق به این کشور است فعالتر عمل کنند دفاع شما از بانک سپه در حقیقت دفاع از منافع مردم استان و کشور است.
علیپور با اشاره به نقش رسانهها در ایجاد اعتمادسازی خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده هر جا خبرنگاران در حوزه بانکی شفافسازی کردهاند نگاه مردم به بانک مثبتتر شده است ما هم متعهد هستیم هرگونه آمار اطلاعات و عملکرد شفاف را که بخواهید در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید در آگاهسازی و مقابله با فضاسازیهای رسانههای معاند بانک سپه را یاری کنید.
وی با تقدیر از همراهی مردم استان کردستان گفت: مردم این استان با فرهنگ اصیل، شجاعت، مهربانی و همدلی خود همواره پشتیبان مجموعهها بودهاند انتظار ما این است که رسانهها نیز با اطلاعرسانی صحیح در کنار ما بایستند متأسفانه در همین استان برخی افراد ناخواسته در مسیر رسانههای معاند حرکت میکنند و مطالب آنها را بازنشر میدهند که این آسیب در نهایت به کل مردم وارد میشود.
مدیر بانک سپه کردستان در پایان با قدردانی از خبرنگاران اظهار داشت: از روزی که در این استان مشغول به کار شدم جز نیکی و بزرگواری از شما عزیزان چیزی ندیدهام امیدوارم خداوند متعال همواره یاور شما باشد و در رسالت خطیری که بر دوش دارید موفق و مؤید باشید.
شما هم نظر خود را در مورد این مطلب در قسمت نظرات بنویسد بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد